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Fixed & mobile communications and internet

For many, a life without the internet, mobile phones and telephones is no longer conceivable. Online shopping with a laptop or smartphone from the sofa at home is also convenient. But what to do if there are problems?

For many, a life without the internet, mobile phones and telephones is no longer conceivable. Online shopping with a laptop or smartphone from the sofa at home is also convenient. But what to do if there are problems with the service provider? Or if you have a rude awakening after shopping online, for example, because the designer jacket you have ordered does not arrive or the one-time purchase turns out to be a subscription?

Off

Our experts can advise you on the following topics, for example:

  • Excessive bills for fixed, mobile or internet contracts
  • Cancellation /termination of contracts, complaints
  • Charges from third-party providers on the mobile phone bill
  • Agreed service is not provided, for example, due to insufficient internet speed or faulty products
  • Problems when purchasing goods and services on the internet, for example, through subscription traps or fake shops

We offer advice:

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Legal advice

You describe your case to our advisers and then receive individual legal assistance. In many cases this will help you to assert your rights independently.

In-person advice: EUR 15.00 (30 minutes)
Email advice (in German): EUR 20.00; click here for details
Preparation of an individual letter: plus EUR 10.00
Video chat advice using Digimobil: free of charge



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Kündigung von Handy- und Internetverträgen

Terminating your mobile phone contract & co. cleverly

Are you dissatisfied with your mobile or Internet service provider or have you found a cheaper offer? If yes, then you must terminate your contract.

Infothek Illustration Drittanbieter Giulia Cappello VZB

Third-party providers: how can you protect yourself?

Were you shocked by your last mobile phone bill? Don’t understand how the bill suddenly got so high? Perhaps it’s because of an unsolicited phone scam subscription. Find out here how subscription scams work and what you can do about them.

Eine Studentin googelt nach einer Antwort

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Fernbedienung wird auf Fernseher gerichtet

Sammelklage wegen service-rundfunkbeitrag.de gegen SSS-Software Special Service GmbH

Die SSS-Software Special Service GmbH macht auf service-rundfunkbeitrag.de nicht ausreichend kenntlich, dass sie Geld für eigentlich kostenlosen Service verlangt. Der Verbraucherzentrale Bundesverband klagt vor dem OLG Koblenz und hat eine Sammelklage eingereicht. Betroffene können sich jetzt für die Klage beim Bundesamt für Justiz (BfJ) anmelden. Und im Erfolgsfall von der Klage profitieren.
Foto von einer Hand, die eine Fernbedienung hält und auf einen Fernsehbildschirm richtet, auf dem ein Fußballspiel läuft

ARD und ZDF nur noch in HDTV empfangbar - Das können Sie jetzt tun

Ab 2025 wird die Ausstrahlung der öffentlich-rechtlichen Fernsehsender in Standardqualität eingestellt. Wir beantworten die wichtigsten Fragen und informieren, was Sie tun müssen, damit Ihr Fernsehbildschirm 2025 nicht schwarz wird.
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Unrechtmäßige Gebühren auf service-rundfunkbeitrag.de: Sammelklage eröffnet

Nach einer Abmahnung kündigten die Betreiber von www.service-rundfunkbeitrag.de an, unrechtmäßig erhobene Gebühren zurückzuzahlen. Dies ist jedoch in vielen Fällen nicht geschehen. Der Verbraucherzentrale Bundesverband (vzbv) hat eine Sammelklage eingereicht. Betroffene können sich jetzt für die Klage anmelden.